1 Anita - Malta:

skriven

Härlig bild på den gamla symaskinen. Liknar lite den som mamma sydde på när vi systrar var små. Men den här är finare. Att sy vetekuddar är säkert även det ett hantverk. Tror nog att all icke-maskinell tillverkning kan räknas dit.
Ja, jag är nyfiken på ditt nystartade företag och ska kika in där när jag skrivit klart. Klickar man på länken försvinner ibland det man skrivit i kommentarsrutan.
När det gäller min bagarbild la jag in den spontant, utan tvekan för jag tycker den är jättefin och charmig med alla små detaljer. Sen tittade jag på andras inlägg och tyckte plötlsigt att min bagarbild kanske var lite simpel. Därför la jag in den andra. Tycker ändå allra bäst om bagarbilden :-) Sån är jag och så lär jag förbli.

Svar: Tror inte man ska jämföra så mycket med andras bilder :) Och din är absolut inte simpel jämfört med andras... Förr kollade jag ibland runt lite innan jag la in min egen bild, men blir så låst i tankarna då så det gör jag aldrig längre. Sen kan jag ångra mig ibland, men det får bli som det blir :) Ang min firma så först o främst Tack för din lyckönskning! Känns både spännande, roligt och förstås lite skrämmande... Men det är ingen idé att gnälla på sitt eget liv, för man själv är den enda som kan förändra det. Det är min filosofi och därför sa jag upp mig i vintras :)
Mia Ahlstrand

2 Anita - Malta:

skriven

Nu har jag kikat på din fina hemsida. Nu vet jag också vad vetekuddarna är till för ;-) Skulle gärna ha en själv mot min migrän. Med risk att jag klantar till det och eldar upp den i micron ;-)
Nä, skojar bara. Hoppas det går bra med ditt nya företag. Tycker du är jätteduktig och väldigt kreativ som startar eget. Det är det många som varken vågar eller kan. Lycka till Mia !!

3 Rantamor på näthinnan:

skriven

Vilket härligt hantverk att sy vetekuddar,
har redan slitit ut en och är in på min andra.
Lycka till med ditt företag !!!

Tjingelingen från Rantamor.

Svar: Tack! Ska bli spännande! Ja vetekuddar är underbara!
Mia Ahlstrand

4 Matfarbron:

skriven

Vetekuddar är bra om man har ont eller annat. Waldorfskolan rekommenderar den. Fin gammal maskin! Fungerar den?

Svar: Ja visst är vetekuddar bra! Maskinen fungerar men det är inte min, hade bara lånat den till mässan.
Mia Ahlstrand

5 Stare Ström:

skriven

Kul att se en sådan gammal Singer. Roligt med ditt företag. Hoppas det går bra!

Svar: Tack! Ska bli spännande med ett nytt kapitel i mitt liv!
Mia Ahlstrand

6 Monica o Jacob:

skriven

Fin gammal trampmaskin en sådan hade mormor;-)

Svar: Ja visst är de fina :)
Mia Ahlstrand

7 jeanette:

skriven

Kreativt av dig. En sån gammal symaskin med underrede skulle jag vilja ha.

Svar: Tack! Lånade den av en kompis till mässan, skulle gärna vilja ha en egen :)
Mia Ahlstrand

8 Marja:

skriven

Absolut hantverk och sköna kuddar. Jag använder ofta min. :)

Svar: Ja vetekuddar skulle jag inte klara mig utan :)
Mia Ahlstrand

9 Freja:

skriven

Syr ni dem på den maskinen oxå? Den var fin, men kanske inte så lättarbetad...

Svar: Nej, hade lånat den av en kompis till mässan. Men den fungerar! Jag har en vit tråkig modern... men bra att sy på :)
Mia Ahlstrand

10 Fröken Christina:

skriven

Det var en härlig gammal symaskin. Passade säkert in i montern.

Svar: Ja den passade perfekt!
Mia Ahlstrand

11 Annika:

skriven

Vilken nostalgi! Fantastiskt vacker och fin gammal symaskin. Ett riktigt hantverk. Vetekuddar är underbara att ta till när det ömmar här och där.

Svar: Ja visst är vetekuddar toppen!
Mia Ahlstrand

12 Kerstins foto:

skriven

En sån där fin gammal symaskin har vi ståendes på övervåningen, den fick min svärmor när hon var ung och nu är hon 92, så den har några år på nacken.
Vad kul med ett eget företag, önskar dig all lycka till och visst är det ett hantverk att sy vetekuddar!

Svar: Tackar så mycket! Ska bli spännande att göra något nytt. Vad roligt att ni har kvar din svärmors gamla symaskin :)
Mia Ahlstrand

13 Hanna:

skriven

Vetekuddar är verkligen en jättebra uppfinning som lindrar mycket sveda och värk. Kanonbra att satsa på!

Svar: Kul att du tror på det! Ska bli spännande med nytt företag :)
Mia Ahlstrand

14 Marit Johansson:

skriven

Vetekuddar är ju fantastiskt bra, jag använder det ganska ofta när jag har ont!

Svar: Ja visst är de suveräna!
Mia Ahlstrand

15 Klimakteriehäxan:

skriven

Självklart räknas tillverkning av vetekuddar dit! SÅ sköna på vintern om man är lite ruggig - eller annars om t ex nacken känns lite oböjlig. Kul att du behållit en hederlig gammaldags symaskin!

Svar: Ja vetekuddar är toppen! Hade tyvärr bara lånat maskinen av en kompis just till mässan. Skulle gärna ha en egen :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: