Reflekterar över livet

Många tända ljus i kyrkan. Och vilken plats är bättre lämpad för reflektion än kyrkan. Är inte det minsta religös men när jag kliver in i en kyrka infinner sig alltid en speciell känsla, ett sorts lugn. Jag tänker alltid på de som redan lämnat oss och börjar reflektera över livet...
 
Reflektera är temat hos
 
1 Violen på Brandholmen:

skriven

Vackert och stämningsfullt i kyrkan! Där finner många ro och kan begrunda livets gång!
Ha en skön dag!

Svar: Tack! Detsamma till dig!
Mia Ahlstrand

2 Hanna:

skriven

Mycket rofyllt och vackert. Håller med dig, kyrkan är en speciell plats oavsett om man är troende eller ej. Ha det gott!

Svar: Tack! Ja kyrkan är en fridfull plats. Ha det bra själv!
Mia Ahlstrand

3 Marit Johansson:

skriven

Jag blir också fylld av den där känslan när jag går in i en kyrka, det är en speciell stämning där... vackert med ljusen i din bild!

Svar: Tack! Ja många förstår nog inte hur viktig roll kyrkan har i vårt samhälle.
Mia Ahlstrand

4 Kerstins foto:

skriven

Precis så upplever jag det också. Man får ett lugn i kroppen som knappt får nån annanstans och man får tid att reflektera. Vackert foto.

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

5 Stare Ström:

skriven

Fint med tända ljus, och gärna många som hos dig.

Svar: Det här var i kyrkan i Como i Italien. Men jag har ofta mycket ljus hemma också :)
Mia Ahlstrand

6 Anita - Malta:

skriven

Trodde först att du börjat förbereda inför julen när jag såg din bild ;-)
Ja, visst har du rätt. Att besöka en kyrka är känns alltid lite speciellt och rofyllt. Utan att man för den skull behöver vara religiös. Bra tolkning av temat Mia.

Svar: Ha ha, nog för jag älskar att adventspynta, men det får vänta lite till. Tack!
Mia Ahlstrand

7 Della / Var Dag ett Äventyr:

skriven

Så fint och rofyllt.

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

8 Carro:

skriven

Samma här, det är något speciellt med kyrkan.

Svar: Ja visst är det :)
Mia Ahlstrand

9 Mormor:

skriven

Tid for refleksjon.
Vakkert fra kirken.
Ha en fin kveld.

http://www.starbear.no/mormor/2013/10/15/reflekterer/

Svar: Tackar tackar!
Mia Ahlstrand

10 Monica o Jacob:

skriven

Fin bild, rofylld och perfekt för reflektion.

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

11 Matfarbron:

skriven

Ja det är i kyrkan man kan börja tänka eller på vår veranda på landet en kväll med en tomtelykta med ljus i.

Svar: Ja verandan låter inte helt fel heller :)
Mia Ahlstrand

12 Anne-Marii:

skriven

Tankevekkande refleksjon.
Vakkert.

Svar: Tack :)
Mia Ahlstrand

13 Pysselfarmor:

skriven

Ja det är skönt att gå in i en kyrka, trots att man inte är religiös, för där är det alldeles tyst. På Södermalm i Stockholm finns det många kyrkor i närheten av mitt jobb och ibland slinker jag in i någon på lunchen när jag är jättestressad.

Svar: Ja kyrkan har en viktig funktion i vårt stressade samhälle.
Mia Ahlstrand

14 Fröken Christina:

skriven

Det var en vacker bild. Den var stämningsfull och det reflekterar vackert i mörkret.

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

15 Anki:

skriven

Rofylld och vacker bild - kyrkor besöker jag ofta och gärna, men går inte på högmässa...

Svar: Tack! Samma här :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: