Hopp och förtvivlan

Börjar snurra på lite för min firma nu. Riktigt roligt! Har börjat "jaga" kunder och flera har varit väldigt positiva och vill boka in utbildningar. Några ska återkomma med datum nästa vecka.
Det här med bokföring har jag ju aldrig pysslat med. Skaffade speedledger eftersom det skulle vara så enkelt. Efter introduktionssamtalet kändes det som en stor sten föll från bröstet. Hade helt plötsligt bokfört två månader :) Sen rätt som det är kör jag fast, allt känns totalt hopplöst. Ringer en vän som har samma program eller till supporten och fem minuter senare är allt löst och det känns så himla bra igen.
Nu ska jag sätta mig och sy lite vetekuddar. Behövs när den kalla vintern kommer!
 
1 Eva Trillian:

skriven

Utan min vetekudde hade jag inte kvällsmyset varit hälften så avkopplande!
Tack för grattis :)

Svar: Ja visst är de underbara!
Mia Ahlstrand

2 Anita - Malta:

skriven

Roligt att du börjar få fart på firman. Tycker verkligen det var starkt vågat av dig att starta eget. Det är minsann inte så lätt. Här ser jag så ofta små butiker med hoppfulla ägare som köper in stora lager men efter ett halvår är de borta. Bokföring är ett måste naturligtvis men vi har vår revisor som sköter allt (tackolov). Jag och maken säljer resor och det har vi hållt på med nu i snart 20 år. Det rullar på, ger oss lagom sysselsättning och bra inkomster. Kika gärna på www.borneoresor.se Borneo är vårt mest säljande resmål just nu. Vet att jag varit inne på din hemsida vid något tillfälle men minns den inte. Hittar inte någon länk här. Får leta i historiken eller så får du skicka länken till mig. Tror nog jag skulle behöva ett par vetekuddar ;-) Ha en skön helg Mia !!

Svar: Ja vissa tyckte nog jag var lite knäpp i vintras när jag sa upp mig från jobbet utan att ha en aning om vad jag skulle göra :) Nu känns det helrätt! Har några HLR-utbildningar inbokade. Ska ha en hälsokväll här hemma nästnästa vecka. Du hittar firman på http://www.naturahl.com/ och du får gärna gå in på facebook och gilla min sida https://www.facebook.com/HLRnaturahl Vad spännande att sälja Borneoresor! Jättekul! Då antar jag att ni varit där själva. Tror min son skulle älska det eftersom jag läste om dykningen där. Han har tagit massa dyk-cert när han rest i Australien och Sydamerika. Själv skulle jag aldrig våga dyka. Valde en glasbåt när de andra snorklade vid Barriärrevet. Ett litet tips ang er hemsida. Man kan lägga in länkar så de öppnas i nytt fönster. När man trycker på aktuella priser kommer man ju bort från er sida och sen kan det vara svårt att hitta tillbaka. Så det kan vara värt att ändra länken så det öppnas ett fönster till. Om du vill ha vetekuddar så hojta till nästa gång du ska till Sverige. Det tar bara 35-40 minuter mellan Gnesta och Skavsta. Ha det bra! Kram
Mia Ahlstrand

3 Freja:

skriven

Vetekuddar är smarta uppfinningar!

Svar: Ja visst är dem!
Mia Ahlstrand

4 Anita - Malta:

skriven

..bara jag som här igen och kikar ;-) Har varit inne på din hemsida och är lite imponerad. Snygg layout och lätt att finna vad man söker. Funderar fortfarande på de där vetekuddarna och det där med vinprovning är ju en fantastiskt bra idé. Hoppas verkligen att det fortsätter att rulla på.
Kul att du kikade in på Borneoresor och tack för tipset. Maken är den kreativa i familjen och det är han som skapat sidorna. När man klickar på priser kommer man till vår egentliga hemsida. Det är liksom det som är meningen men kan misstolkas precis som du gjorde. Tillhör den lite udda skaran som inte har facebook. Skulla självklart klicka på gilla ;-) Ha en skön fortsatt helg Mia. Nu ska jag gå igenom min cirklar. Fotade en hel del idag till veckans fototriss :-)

Svar: Tackar, vad roligt att du gillar den! Har gjort den nästan själv, med lite hjälp av sonen.
Ja då förstår jag :) Trodde jag kom till någon annans sida som hjälpte er sälja. Men då är ju allt som det ska :) Nu ska jag gå in och kika på dina och andras cirklar.
Mia Ahlstrand

Kommentera här: