Ett ljus i mörkret

Ett ljus i november mörkret är att umgås med sina vänner. I lördags hade vi en Spa-helg med lunch, förberedande av middag, massage, bubbel och snittar, god middag, bubbelbad i nattmörkret och slutligen lite dessert. Klädseln var myskläder och vi verkligen myste hela dagen, bara umgicks och hade det skönt. Vi fick ett bortfall pga sjukdom vilket var synd, men det är svårt att ändra datum i sista sekunden.
 
Något annat som lyser upp i mörkret är reflexer! Förstår inte varför inte alla kan använda det? När man kör bil och helt plötsligt ser en skugga som rör sig nära bilen, hu så rädd man blir. Mer reflexer!!!
När jag rider sätter jag på reflexerna även om jag har räknar med att komma tillbaka innan det mörknar. Man vet aldrig vad som händer, jag kanske rider vilse, trillar av o hästen springer ut på vägen...
 
 
1 Beppan:

skriven

Vilken härlig lördag du hade! Helt perfekt en kulen Novemberdag.
Kloka ord om reflexer. Förstår inte hur folk vågar vara ute utan dom i mörkret! Kostar så lite men betyder skillnaden mellan liv och död ibland.

Svar: Ja en riktigt skön lördag! Förstår inte heller folk som inte använder reflexer. Eller ännu värre - släpper ut sina barn utan!
Mia Ahlstrand

2 Violen på Brandholmen:

skriven

Så mysigt i ni hade det i höstmörkret! Bubbelbad är en sann njutning för en trött kropp!

Svar: Verkligen!
Mia Ahlstrand

3 Eva Trillian:

skriven

Bubbel på alla sätt OCH ljus :) Får intrycket av en riktigt bra helg!

Svar: Absolut :)
Mia Ahlstrand

4 B i r g i t t a:

skriven

Åh så mysigt och sköööönt!
Ja tänk om alla var så kloka som du med reflexer - Bravo!

Svar: Jätteskönt! Ja synd att inte alla fattar vilken billig livförsäkring det är!
Mia Ahlstrand

5 Stare Ström:

skriven

Bådadera är saker som lyser upp i mörkret!

Svar: Visst är det!
Mia Ahlstrand

6 Monica o Jacob:

skriven

Ser riktigt mysigt ut i bubblet, bra med reflexer så man ser hästen;-)

Svar: Ja det var mysigt! Borde nästan vara lag på reflexer :)
Mia Ahlstrand

7 kiki freese:

skriven

Det är precis en sån där spadag jag önskar mig.
Ser helt underbart ut.
/Kiki

Svar: Ja man behöver lite enkel lyx i vardagen. Och då passar en spa-dag med goda vänner bra. Boka in på en gång så det blir av!
Mia Ahlstrand

8 KajsaLisa:

skriven

Det där såg skönt ut och kontrasten till den andra bilden blev jättebra.
Reflexer brukar jag också propagera för, dom behövs den här årstiden.

Svar: Lyx kontra lera. Kanske skulle ha tagit ett lerbad i stallet :) Ja varför använder inte alla reflexer??
Mia Ahlstrand

9 Lottisen:

skriven

Ser mysigt ut!

Svar: Ja det var det!
Mia Ahlstrand

10 Annette:

skriven

Så skönt med spa..! Tycker jag särskilt i dag, när vår varmvattenberedare gett upp och vi väntat i tre dagar på elektriker som skall fixa felet... Vore skönt med litet varmt vatten... :)

Andra bilden känner jag ju igen mig i... Leran som är nu... Rider jag i skymning har jag också reflexer på mig och hästen. Och pannlampa.

Svar: Åh vad jobbigt att vara utan varmvatten. Hoppas det löser sig fort. Ja reflexer o pannlampa är ett måste vid ridning så här års :)
Mia Ahlstrand

11 Anni:

skriven

Tack för att du påminner mig om reflexen, jag har envist glömt att sätta en på jackan - å andra sidan har jag inte varit ute i mörkret heller, men det kommer ju!

Svar: Ja nu kommer ju ett par mörka månader. Och det är ju inte alla dagar man hinner ut innan det blir mörkt.
Mia Ahlstrand

12 Anni:

skriven

Jojustdet. Ja, det är min egenhändigt gjorda glaskonst ;-)

Svar: Säljer du den någonstans? Har du någon hemsida? Gillade den mycket!
Mia Ahlstrand

13 Marit Johansson:

skriven

Du är klok som tänker så, bra tolkning på ljus :)

Svar: Tack :) Tycker det är så läskigt med alla som är ute o går och inte syns.
Mia Ahlstrand

14 BP:

skriven

Vilken lyx! Bubbel i bubbel om man säger då:-) Snacka om att jag gillar ditt inlägg skarpt:-)

Svar: Ja man behöver unna sig lite lyx ibland, eller hur :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: