Vilken värme!

22 grader idag! Nu är sommaren här på allvar! Har inte riktigt fattat det bara. Pälsar på mig för mycket hela tiden, särskilt när jag ska ut o rida.
Gick upp tidigt i morse o satte en deg. Ner o handlade helgmaten medan degen jäste. Frukost med nybakade frallor, filmjölk och jordgubbar. Mums!
Sen ut till stallet på en lång skön tur. Brukar ofta se massa fina blommor och djur. Idag såg vi just de djuren vi inte vill se. Dels de där slingriga sakerna som jag bara hatar... först en som låg o solade sig i vägkanten och sen en som slingrade sig iväg när vi kom och störde. På hemvägen såg jag två ståtliga älgar. Och jag var väldigt tacksam att det var hemväg så Tinky bara hade blicken framåt. Hade hon vänt på huvudet åt sidan hade hon också sett dem, och hon är hysteriskt rädd för dem. Nu gick det bra :)
 
I förrgår såg jag lite avundsjukt på grannens utslagna tulpaner. Behövde inte vara avundsjuk så länge. Igår slog mina ut.
Bara de lila som slagit ut helt, de andra är på gång...
 
De här små blommorna undrar jag vad de heter. De är lila när de slår ut, för att sedan bli blå.
Sprider sig som ogräs, men det gör mig inget när de är så fina.
 
Björkarna blir grönare för varje dag nu :)
 
Och gullvivorna är så vackra, bara älskar dem!
 
Dags att göra rabarberpaj snart!
 
Men ikväll blir det mandelmassatårta med citronmousse och passionsfrukt. Och grillat förstås! Nu är gästerna välkomna!
1 Kajsa:

skriven

Tror att de blå blommorna kan vara ormöga. De är otroligt intensiva i sin färg och så vackra.

Svar: Tack! Googlade och det stämmer så bra! Tur att jag har dig o Erika när det gäller växter :) Vill du ha är det bara att vi gräver upp lite! Kram
Mia Ahlstrand

Kommentera här: