Fototriss 219: Ätbart

Om detta är ätbart eller inte kan ju diskuteras, men det är vad som serverades på matmarknaden i Bejing igår kväll:

Vad sägs om lite orm på grillspett?


Sugen på dessa?
 
Hajen var kanske det som såg mest aptitligt ut :)
 
Fler fototrissbilder hittar du här.
 
Tyvärr kommer jag själv inte in på så många sidor härifrån så jag får kolla mer när jag kommer hem till Sverige igen!
 
 
 
1 KajsaLisa:

skriven

Klart det är ätbart, i värsta fall får man väl blunda, fin triss.

Svar: Nja kan inte hålla med. Skulle inte vilja prova!
Mia Ahlstrand

2 Anneli - A'la Foto:

skriven

FY TUSAN....där fick jag verkligen rysningar!! Borde vara varning på denna triss! ;O)

Ha en skön söndag!

Svar: Ja och ännu fler hemska saker fanns... Usch!!!
Mia Ahlstrand

3 Jan Nordh:

skriven

Godmorgon det ser inte gott ut ..Men kan vara om man blundar fin trissat
Mvh Janne

Svar: Tack! Säkrast att låta bli tror jag :) Att smaka alltså!
Mia Ahlstrand

4 Violen på Brandholmen:

skriven

För oss är det tveksamt men för kineserna är det kanske delikatesser! Jag tror inte jag skulle smaka i första taget! Provade du?

Svar: Ja de smaskar i sig allt mellan himmel o jord. Nej, jag vågade inte. Blev halvt illamående av lukten bara...
Mia Ahlstrand

5 Monica o Jacob:

skriven

Det kan tänkas att det är gott men jag står nog över, fina trissbilder.
Ha en bra dag i fjärran land;-)

Svar: Tackar! Det gjorde jag också :)
Mia Ahlstrand

6 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

Mycket mat! Fint trissat!

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

7 Marit Johansson:

skriven

Åh fy det där skulle jag inte våga mig på, men dom tycker säkert desamma om vår mat :)

Svar: Ja tänk att det kan vara så olika i olika länder. Det är kul att se och uppleva, men nej jag smakade inte :)
Mia Ahlstrand

8 Nett:

skriven

För många är det säkert delikatesser, svårt att säga då man aldrig har smakat något liknande :)

Svar: Visst är det så! Och eftersom jag inte smakade kan jag inte uttala mig...
Mia Ahlstrand

9 Veiken:

skriven

Jag har ätit orm i Kina, men då såg det ut som ål. Det gick att äta helt klart. Skorpionerna överlåter jag åt andra! Liten skräcktriss! :) Njut av din semester!

Svar: Det var modigt! Tack, njuter i fulla drag. Allt är så annorlunda :)
Mia Ahlstrand

10 Pysselfarmor:

skriven

Huaaa...jag avstår nog från alltihop. På en marknad i Thailand såg jag en stor gryta med någon svart soppa i och ur den soppan stack getskallar upp - med horn och pälsen kvar...fy!

Svar: Usch det låter inte gott det heller. Ja man ser många konstiga "maträtter" när man är i lite udda länder. För mig räcker det att titta o fota :)
Mia Ahlstrand

11 Matfarbron:

skriven

Tja, skorpionerna ser inte så läckra ut, med man hade ett inslag i morgon tvfyran att man skulle börja äta insekter i stället för kött

Svar: Ja det ska ju vara mkt proteiner i dem :) Men jag avstår gärna. Fanns gräshoppor, skalbaggar och allt möjligt...
Mia Ahlstrand

12 Jah Hollis:

skriven

Tack, men ... finns det någon Burger King i närheten?

Svar: Mc Donalds finns :) Men har inte provat det heller ännu. Dumplings, nudlar, mkt frukt o bröd slinker ned!
Grattis till ännu en quiz-seger! Och fondue är ju supergott!
Mia Ahlstrand

13 irene:

skriven

nä,inte sugen alls. Men bra foton i alla fall

Svar: Tack! Förstår dig :)
Mia Ahlstrand

14 Emma - Photo:

skriven

Såg ju inte allt för gott ut det där... Även fast bilderna i sig var fina!

sv: ja gott var det! :)

Svar: Tack! Nej, inget vidare ser det ut... Förstår att ditt var godare :)
Mia Ahlstrand

15 Sanna:

skriven

Mnjaaaa...jag skulle säkert kunna testa bara för att men jag tvivlar på att nån av "läckerheterna" skulle bli nån favorit. Fin triss dock! :)

Svar: Du är modig du! Tackar :)
Mia Ahlstrand

16 Marja:

skriven

Fina bilder och klart ätbart, fast jag vet inte om jag skulle ens vilja smaka.:)

Svar: Tack, nej inte jag heller :)
Mia Ahlstrand

17 Annelie-Singapore:

skriven

Annorlunda ätbar triss!
Nä, inget för mig något av det som du erbjuder, men fina bilder!

Svar: Tack! Inget för mig heller :)
Mia Ahlstrand

18 mammakero:

skriven

Uppenbarligen är det ätbart och till och med eftertraktat, men jag kan inte påstå det såg aptitligt ut... Huvva!

Svar: Nej verkligen inte!
Mia Ahlstrand

19 Elisabeth:

skriven

Fy tusan vad motbjudande..

Svar: Ha ha, verkligen!
Mia Ahlstrand

Kommentera här: