Tisdagstema: Högljudd

När vi har kalas spelar min väninna ofta dragspel. Och hennes dotter har fått ett alldeles eget litet dragspel. Duktig är hon också! Så då blir det högljutt på ett positivt sätt :)
Andra högljudda bidrag hittar ni på
1 Violen på Brandholmen:

skriven

Så mysigt med fest och dragspelsmusik! Kanske blir det allsång också, då stiger ljudnivån lie mer!

Svar: Jättemysigt! :)
Mia Ahlstrand

2 Anemonen:

skriven

Vilken duktig tös. Min faster var duktig på detta instrument, men hon spelade på gehör precis som alla i släkten som spelar. Dock inte jag.

Svar: Ja hon är duktig o gillar att spela dragspel o piano :)
Mia Ahlstrand

3 Hanna:

skriven

Dragspel är verkligen vackert, speciellt också om personen behärskar instrumentet. Fin bild på väninnans dotter.

Svar: Tack! Ja finare än man tror faktiskt :)
Mia Ahlstrand

4 Monica o Jacob:

skriven

Härlig bild hon ser både lycklig o stolt ut;-)

Svar: Ja det är det.

Svar: Tack! Ja visst gör hon! Tyckte väl det (ang cidern). Har varit nere i Normandie och blivit indubbad i Calvados o Cider-orden :)
Mia Ahlstrand

5 Stare Ström:

skriven

Högt ljud behöver inte betyda oväsen! Så roligt att ungdomar vill lära sig spela dragspel!

Svar: Ja jättekul!
Mia Ahlstrand

6 Anita - Malta:

skriven

Åhh vad glad jag blir av din fina bild på den duktiga tjejen !! Härligt ! Men dragspel är väl inte det lättaste att lära.

Svar: Tack! Tror att det är lättare när man kan piano och det kan hon :) Och hennes mamma är väldigt duktig.
Mia Ahlstrand

7 jeanette:

skriven

Är ingen dragspelsfantast men det är kul att se att även de yngre gillar det instrumentet.

Svar: Ja jättekul :)
Mia Ahlstrand

8 Marit Johansson:

skriven

Inte många som kan spela, söt bild!

Svar: Tack! Nej och verkligen inte många unga...
Mia Ahlstrand

9 Freja:

skriven

Dragspel är inte det lättaste att spela! Vi hade dragspel hemma när jag var lien, men jag lyckades aldrig få till koordinationen... Det blev högljutt men inte vackert...

Svar: Ha ha, skulle inte låta vackert om jag försökte heller :)
Mia Ahlstrand

10 Åke:

skriven

Dragspelare hör man inte var dag numera! Så kul att tjejen fortsätter i sin mors fotspår. Jag har mycket stor umgängeskrets men känner bara två som kan hantera detta instrument! Fin bild till temat :)

Svar: Tack! Ja det är jätteroligt att de båda spelar dragspel. När det gäller tjejen så är hon inte så förtjust i idrott, har provat flera, men inte fastnat för nåt. Men älskar musik :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: