Sommarens bästa rosé-vin!

Ett kallt glas rosé en varm sommardag! Visst är det gott! Faktum är att jag har hittat ett rosévin som jag gärna njuter ofta av.
The Big Zin Rosé Zinfandel nr 74943 för 179 kr. Italienskt vin gjort på Zinfandel-druvan.
Har tyckt att det är svårt att hitta bra roséviner då många bara smakar sötsliskig jordgubbssaft eller så smakar de mer som vitt vin med lite färg i...
Men detta är gudomligt gott! Lagom med jordgubbstoner, lagom runt, lagom med syra, passar bra både som sällskaps vin och till mat då det har en hel del struktur. Kan verkligen rekommenderas!
 
Men förväxla för guds skull inte med SomeZin som mest smakar söt saft...
 
Förra sommaren fastnade jag för Mulderbosch Rosé nr 6077 för 79 kr alternativt på box nr 74050 för 219 kr. Sydafrikanskt vin gjort på Cabernet Sauvignon.
Även det ett rosévin med bra struktur som passar bra till sommarens grillade lax och många andra rätter.
 
Hos Sinneskatten och Tema Fredag hittar ni fler njutbara bidrag!
 
 
 
1 Hanna:

skriven

Man kanske skulle testa ett rosévin nu i sommar, är så dålig på att variera mig när det gäller vin. Ge mig ett glas vitt och jag är nöjd, kanske borde intressera mig lite mer ;0)

Svar: Låter som en ganska skön inställning tycker jag. I och med att jag jobbat i branschen i många år har jag både kunskap o intresse :)
Mia Ahlstrand

2 Anemonen:

skriven

Många och goda är rosevinerna. Min absoluta favorit är Barefoot rosevin. Testa du blir inte besviken.

Svar: Det ska jag absolut göra! Trevlig helg!
Mia Ahlstrand

3 Monica o Jacob:

skriven

Jag är nog konstig men jag dricker inte vin om jag slipper, smaken är ju som baken.
Men gillar man det finns det ju en uppsjö att välja mellan;-)
Ha en skön helg

Svar: Inte konstig, bara lite ovanlig :) Man ska dricka det man själv tycker om :) Ha en skön helg du med!
Mia Ahlstrand

4 Kakan:

skriven

Tack för tipsen!
de verkar goda...
Kram Kakan

Svar: Supergoda! Kram o ha en bra helg!
Mia Ahlstrand

5 Eva Trillian:

skriven

Rosé har jag inte druckit mycket av i mina da'r. Vet faktiskt inte vad jag tycker om det. Får se om jag provar något denna sommar :)

Svar: Det var ju lite B-vin för några år sen men har blivit väldigt poppis sista åren. Och nu finns det också riktigt bra viner till skillnad mot förut. Testa!
Mia Ahlstrand

6 Stare Ström:

skriven

Rosévin hör sommaren till tycker jag. Nu har det blivit ett riktigt bra utbud också. Helt klart njutbart!

Svar: Ja det finns betydligt mer att välja på nu än för några år sen :)
Mia Ahlstrand

7 Mormor:

skriven

Hm Jeg tror jeg holder meg til den svarte katten fra Italia.
men sikkert god og nytbar.
Ha en fin kveld :)

Svar: Jättegott! Ha det bra du med!
Mia Ahlstrand

8 Violen på Brandholmen:

skriven

Ett gott rosévin kan man njuta av! Har inte provat de vinerna du tipsar om men ska ha dem i åtanke om det är aktuellt att inhandla något! Kul att du lämnar vintips! Det gillar jag!

Svar: Ska snart börja jobba med vin igen så jag behöver öva lite :)
Mia Ahlstrand

9 Marit Johansson:

skriven

Helt klart njutbart :)

Svar: :)
Mia Ahlstrand

10 Jah Hollis:

skriven

Jag ska tänka på dina njutbara råd om det blir läge att handla hem lite rosé. Tackar.

Svar: Varsågod :)
Mia Ahlstrand

11 Kaffehörnan:

skriven

Vad fin o ser läskande ut

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

12 Pysselfarmor:

skriven

De verkar bra - det ska jag komma ihåg. TAck för tipset.

Svar: Varsågod! De är supergoda!
Mia Ahlstrand

13 Anni:

skriven

Haha - vilket reklaminlägg ;-) Själv är jag inte förtjust i rosé, men vet att de är populära sommartid.

Svar: :) Prova, du kommer bli förvånad hur gott det är :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: