FOTOTRISS DEL 225: M som i....

Sista fototrissen innan sommaruppehållet ska vi trissa på bokstaven M. Då återvänder jag till maj månads semester i Kina:
Märke på bil om man har barn. De kör som galningar i KIna och det håller de tydligen med om själva eftersom de markerar för andra att de har barn med i bilen så den som ligger bakom ska ta det lite lugnt...
 
Mössorna på bilden var en riktig modefluga i Kina. Både vuxna och barn hade dem. Barnen ser dock ganska missnöjda ut...
 
Målningarna på palatsen på Förbjudna staden och Sommarpalatset är färggranna och vackra!
 
Andra bilder på bokstaven M hittar ni hos:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Jan Nordh:

skriven

Godmorgon fint trissat & fina foton ....Önskar en trevlig söndag & skön sommar

Svar: Tackar tackar!
Mia Ahlstrand

2 Violen på Brandholmen:

skriven

Mmmmm, en gladtriss från Kina! Gillas!

Svar: Kul att du gillar den :)
Mia Ahlstrand

3 Maria:

skriven

Vilken fin och härlig triss!
Ha en fin sommar!

Svar: Tackar så mycket!
Mia Ahlstrand

4 Kerstins foto:

skriven

Vilka roliga mössor, men jag antar att de inte är speciellt mjuka och sköna. :)
Fin triss och fin söndag till dig.

Svar: Tackar! Ja de ser lite roliga ut :)
Mia Ahlstrand

5 BP:

skriven

Vilken härlig triss från det stora landet i öster. Älskar tvåan, även om barnen inte ser så glada ut. En sådan mössa skulle jag själv satt på mitt huvud. Man blir ju glad av den!

Svar: Tackar! Ja visst blir man glad av att se på dem, men jag skulle nog inte ta på mig en själv...
Mia Ahlstrand

6 Anita - Malta:

skriven

Vad roligt att få se fler bilder från Kina ! Tycker nog att "Baby on car" dekalen är lite liten för att synas. Jaså, de kör som galningar där också ;-)
Barnen ser INTE glada ut och det är tveksamt om jag själv skulle skratta högt med den mössan på huvudet. Jo, det skulle jag nog ;-) Intressant att ha fått se iallafall en liten minidel av palatsen på Förbjudna staden ;-) Ha en skön fortsatt vecka där du är och vandrar !

Svar: Känns som de kör som galningar i många länder, men i Kina satt man verkligen o var livrädd och det fanns inga bälten. Tack tack!
Mia Ahlstrand

7 Anemonen:

skriven

En riktig färgklick den här trissen och det gillar jag. Min favorit är mössorna.

Svar: Tackar! Ja de ser lite roliga ut :)
Mia Ahlstrand

8 KajsaLisa:

skriven

Fina detaljer i härliga färger. Jag tror mössorna egentligen är förpackningsnät som används som skydd när man packar runda saker. Det expanderar av att maskorna ändrar form när man trär det över något. Jag har sett det hemma i Sverige men kan inte komma på i vilket sammanhang

Svar: Tack! Mycket möjligt. Vissa hade dem som traditionella hattar med brätte så de kan verkligen ändra form :)
Mia Ahlstrand

9 Veiken:

skriven

Jättefina bilder - mössorna är superhäftiga!
Ha en fin sommar!

Svar: Tack tack!
Mia Ahlstrand

10 Jessica K:

skriven

Rolig tolkning av temat! Fina bilder och trevligt att få läsa lite om dem också. Får önska en skön & solig sommar tillbaka :)

Svar: Tack tack!
Mia Ahlstrand

11 Maria Lundmark Hällsten:

skriven

Kunde ju inte låta bli att småle åt barnens mössor och deras miner :) Fina bilder, alla tre. Ha det gott!

Svar: Tackar! Ja barnen ser ju inte alltför glada ut ;)
Mia Ahlstrand

12 Katarina-Cinnamon:

skriven

Finfin triss och vilka skojiga mössor kidsen har :-)

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

13 Nett:

skriven

Fina bilder, mössorna såg lite roliga ut :)

Svar: Tackar! Ja visst gör de :)
Mia Ahlstrand

14 Kerstins foto:

skriven

Hej igen! Tänkte bara svara på din kommentar i min triss. Jag fotade ju folk och du skrev att man inte får lägga upp bilder utan deras tillstånd. Du kan känna dig lugn och fortsätta fota folk, man får lägga upp bilder utan deras godkännande, åtminstone när det är bilder som inte är kränkande. Du hittar all info här:
http://www.datainspektionen.se/fragor-och-svar/personuppgiftslagen/min-kompis-har-lagt-ut-en-bild-pa-mig-pa-sin-facebooksida-far-han-gora-det-utan-att-fraga-mig/
Ha en fin dag. :)

Svar: Tack för infon! Ska läsa allt sen! Bra att veta hur det är!
Mia Ahlstrand

15 Jah Hollis:

skriven

Intressant inblick i den lite mer nutida kinesiska kulturen också. Fast borde det inte heta ”baby IN car”? Eller som den amerikanska förlagan till märket, ”baby on board”?

Svar: Det var precis min tanke när jag fotade, baby IN car! Men ditt andra förslag är ju lite roligare :)
Mia Ahlstrand

16 ormbunke:

skriven

Mössorna blir säkert en fluga här också. Så bra med varning på bilden till bakomvarande. Ha de gott.

Svar: Ja det mesta brukar ju komma hit, lite senare bara :) Tack detsamma!
Mia Ahlstrand

17 Bitten:

skriven

Härliga M-bilder!

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

18 Pysselfarmor:

skriven

Men stackars barn att gå omkring i sådana mössor. Å andra sidan tycker de säkert att vi har något konstigt klädplagg också ;-)

Svar: Ja så är det säkert :)
Mia Ahlstrand

19 Marit Johansson:

skriven

Hahaha.. jag skulle också se missnöjd ut om jag var tvungen att ha en sån mössa :) helgalet mode!

Svar: Verkligen! :)
Mia Ahlstrand

20 Freja:

skriven

Vilka vackra bilder! Läckert trissat, gillar nog mössorna allra mest!

Svar: Tack! Ja de är lite roliga :)
Mia Ahlstrand

21 Anni:

skriven

Vilka helt fantastiskt fula mössor!!! Är de gjorda av papper? Det ser så ut!
En fnitterframkallande triss! :-D

Svar: Ja någon typ av glatt hårt papper, men som ändå går att forma. Vissa hade dem som en vanlig solhatt med brätte :)
Mia Ahlstrand

22 Linnéa:

skriven

Vilka härliga färgstarka bilder från Kina! Peking o förbjudna staden. Mössorna var ju suveräna. Bilen lika så! Var där 1982, tror inget är sig likt!

Ha en fin sommar!

Svar: Tack! Ja det var kul att uppleva Kina, ett väldigt annorlunda land. Har ingen aning om hur det var på 80-talet men som du säger så har det nog hänt en hel del. Finns flera inlägg därifrån under kategorin resor.
Mia Ahlstrand

23 Anna-Lena:

skriven

Fina bilder från Kina, dit jag själv skulle vilja åka någon gång. Mössorna gillar jag skarpt. Hoppas modet kommer hit...

Svar: Tack! Ja det var ett spännande land, väldigt annorlunda. Skrev flera inlägg om det under maj månad om du vill se bilder o så.
Mia Ahlstrand

24 Elisabeth:

skriven

Fina bilder =) Vilka söta mössor! =)

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

25 Confessions of a Shopaholic:

skriven

vackra bilder :)

kika gärna även in på min triss: http://vicktoriamurawska.blogspot.se/2013/07/fototriss-m-som-i.html

Svar: Tack! Jag kollade din triss för länge sen och har även kommenterat den för länge sen...
Mia Ahlstrand

26 Carre Vestring:

skriven

Finfin triss :)

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

Kommentera här: