André Clouet Silver - Tisdagstema: Torr

Eftersom vi har så varm och torr sommar vill tisdagstema se lite "torra" bilder :)
 
Om man vill ha en torr Champagne ska man köpa en med beteckningen Brut. Men även då kan restsötman vara upp till 12 gram socker per liter. I André Clouet Grande Réserve (nr 7686) som är deras standardchampagne är det 6 gram/l. Den kostar 259 kr och är en otroligt prisvärd champagne! Torr, frisk och fruktig med lite brödiga toner.
 
 
Om man istället väljer deras silver-version får man en nästan knastertorr Champagne!
André Clouet Silver Brut Nature (nr 7546) för endast 289 kr! Fortfarande frisk, fruktig och brödig men lite mer mogna äppeltoner och betydligt fylligare.
Denna flaska drack vi i onsdags på vår 20-åriga bröllopsdag på en picnick ute i solen! Den smakade bra i våra torra strupar!
Champagne ska vara kall, torr och gratis som Winston Churchill sa... Kall och torr var den, men tyvärr inte gratis :) Men värd varenda krona!
 
Hur andra tolkar temat torrt ser ni på:
 
 
 
 
 
1 Marja:

skriven

Tack för tipset! Riktigt torr champagne är inte riktigt i min smak, så silverversionen blir nog ett andrahandsval för min del. :) Snyggt foto!

Svar: Tack! Asti Martini är ett sött och betydligt billigare alternativ om man inte gillar torrt!
Mia Ahlstrand

2 Violen på Brandholmen:

skriven

Tack för tipset! Jag provar nog den riktigt torra! Tänk om den vore gratis men 289 kronor är inget opris!
Ha en skön kväll!

Svar: Nej riktigt bra pris för champagne tycker jag. Hoppas den smakar bra när du provar :)
Mia Ahlstrand

3 Stare Ström:

skriven

Vilken kreativ tolkning! Bäst! Och gott är det, fast jag håller mig till lägre prisklasser.

Svar: Tackar tackar!
Mia Ahlstrand

4 Freja:

skriven

Lyxig tolkning!

Svar: Ja lite lyx i vardagen är vi alla värda :)
Mia Ahlstrand

5 Monica o Jacob:

skriven

Bra tips vet ju inte så mycket om champagne;-)
6 mm regn idag det är inte mycket behövs mycket mer hoppas det kommer mer i natt så tunnorna fylls.
Ha en skön kväll;-)

Svar: Tack! Kom en del regn i går som tur var och idag är det riktigt behagligt ute!
Mia Ahlstrand

6 Mariane:

skriven

Det første billede ser meget tør ud ;) men en tør champagne kan jeg godt drikke... Flotte billeder Mia, og tak for dit besøg hos mig :D

Svar: Tackar! Bara att testa den :)
Mia Ahlstrand

7 Della / Var Dag ett Äventyr:

skriven

Och här fick jag mig en lektion. Tack för den!

Svar: Varsågod! :)
Mia Ahlstrand

8 Annika:

skriven

Så otroligt passande bild :-) Tack för tipset.

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

9 Ninnie:

skriven

Vilken bra tolkning på dagens tema!

Svar: Tack så mycket :)
Mia Ahlstrand

10 Anonym:

skriven

Gott är det och just den drack vi för tre veckor sedan
:-))

Svar: Roligt! Och gott :)
Mia Ahlstrand

11 Anonym:

skriven

blev litet yr i "mössan" av all champagne här hos dig, så jag glömde tala om att det är svalor som byggt bon i sandhögarna. Företaget har satt upp skylt att högarna inte får röras...fint gjort av dem!

Svar: Du blev så yr i mössan så du glömde tala om att du är Pysselfarmor men det har jag redan listat ut :) Vilken tur att de är rädda om svalorna!
Mia Ahlstrand

12 Anemonen:

skriven

Tack för tipset. Iskall är skumpa gott.

Svar: Varsågod! Supergott!
Mia Ahlstrand

13 Mormor:

skriven

Den er GOD.
HA en fin mandag :)

Svar: Ja riktigt god! Tack så mycket och detsamma till dig!
Mia Ahlstrand

14 Åke:

skriven

Den hör ska jag prova till påsk :) Vi har jubileum då... Förslag att ha till picknicken då? Mottages tacksamt ;) Maila gärna det, får bli en överraskning ;) Tack på förhand!

Svar: Vad roligt, såklart du får ett mail. Så kan du överraska din fru :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: