Tillbaka till vardagen

Har varit ledig i två och en halv vecka! Så underbart! Har visserligen haft jobbdatorn hemma och kollat av mailen varje dag, men det räknas inte...
Har verkligen varvat ner denna ledighet. Vi har träffat massor av vänner och bekanta, det har blivit många sena kvällar och mycket gott vin. Trots det har jag kunnat sova, vilket jag aldrig brukar göra om jag är uppe längre än 12... Nu har vi vänt på dygnet som värsta ungdomarna. Somnat vid 2-3 och vaknat vid 9-10. Dessutom klarat mig utan migrän hela jul och nyårshelgerna, så skönt! Brukar annars komma så fort jag inte äter, sover etc på "rätt" tider.
Så när jag sen inte drack vin och gick och la mig tidigt, vad hände då?? Jo migränen kom. Hur ska jag då tolka detta? Fortsätta att vara uppe hela nätterna eller? Nä tror inte det. I natt kunde jag inte alls sova. Somnade efter 3 och vaknade ca 05.30. Så första riktiga jobbdagen var lite seg.
Men det är alltid skönt att komma in i rutinerna igen. Nu blir visserligen rutinerna ganska kortvariga eftersom det är dags för lite mer ledighet efter denna första vecka. På lördag väntar Alperna!

Kommentera här: