Tema fredag: Kraft

Igår hade jag ovanligt mycket kraft och ork. Förutom att jobba flitigt vid datorn i många timmar så tömde jag ena kylskåpet och städade ur det. Dels blev det väldigt rent och snyggt och dels upptäckte jag att jag hade mycket frukt och grönt hemma.
Så imorse tog jag fram råsaftcentrifugen och med hjälp av dess krafter förvandlades alla nyttigheter till en smaskig frukostjuice på ett par minuter.
Och med all denna energi i mig har jag nu fått nya krafter inför dagen och vem vet, kanske orkar jag att städa nästa kylskåp?
För att se mer krafter klickar ni här!
 
 
1 Bertil:

skriven

Nyttig kraft från naturen!
Bra bild på temat!

Svar: Tack, ja naturen ger oss många godsaker och nyttigheter!
Mia Ahlstrand

2 Violen på Brandholmen:

skriven

Bra källor att hämta kraft ur! Ser jättegott ut!

Svar: Ja det blev en aning för mycket rödbeta i kände jag efteråt. Men gott ändå :)
Mia Ahlstrand

3 Anita - Malta:

skriven

Ser nyttigt och frestande ut !

Svar: Ja synd att man gör det så sällan bara :)
Mia Ahlstrand

4 Hanna:

skriven

Mycket kraft hos dig, duktigt. Duktigt också att tillsätta en massa vitaminer i kroppen, det vinner man på i längden.

Svar: Jag är så dålig på att äta frukt o grönt som det är. Vill gärna göra en fruktsallad i så fall eller som här en juice :)
Mia Ahlstrand

5 llhertz:

skriven

Härligt kraftig energikick hos dig! Gillar :)

Svar: Tackar :)
Mia Ahlstrand

6 Anneli - A'la Foto:

skriven

Underbar energikick här! Så härligt med all frukt och grönsaker!

Ha en skön helg!

Svar: Tack, ja både nyttigt o gott! Detsamma till dig!
Mia Ahlstrand

7 Meta:

skriven

Det är kraft i den drycken
ha en fin helg
Kram Meta

Svar: Ja en riktig energikick! Tack och detsamma till dig!
Mia Ahlstrand

8 Pysselfarmor:

skriven

Ahaaaa är det sådant du har där i glaset...jag trodde det var vin ;-)
Härligt gott!

Svar: Rödbetorna som ger den röda färgen :) Inte alltid vin i glaset...
Mia Ahlstrand

9 Kerstins foto:

skriven

Det ser väldigt nyttigt och gott ut. Tur det finns maskiner som ger en kraften att pressa ut allt det goda. :)

Svar: Ja det är tur :)
Mia Ahlstrand

10 Anni:

skriven

Hur många kylskåp har du och varför? Tycker det är fullt tillräckligt med ett även om det alltid alltid är knökefullt :-P

Uppiggande och gott ser det ut i ditt glas!

Svar: Ha ha, inte så många som det låter... Istället för ett stort kylskåp och en stor frys så valde vi 2 delade med både kyl o frys i båda :)
Mia Ahlstrand

11 Marit Johansson:

skriven

Det där kallar jag en perfekt tolkning till temat!

Svar: Tackar!
Mia Ahlstrand

12 Mona:

skriven

En sån frukostjuice får man en härlig energikick av! Visst är det kul när man känner kraft och ork att ta itu med saker.

Svar: Ja det är en härlig känsla!
Mia Ahlstrand

Kommentera här: