Må bra-dag

Idag har varit en bra dag! Var hos en kompis på förmiddan och drack te och tittade på hennes nya hus och deras lilla bebis. Så mysigt med de små liven men är väldigt glad att jag har vuxna barn. Skulle inte orka börja om... Men söta är de. Och så små! Små pyttehänder och fötter, man bara smälter när man ser dem.
Sen gick jag och hämtade ut mitt visum inför resan till Kina nästa månad. Tittade in hos en annan kompis som har butik och blev fast där ganska länge. Vi kollade hennes bokföringsprogram bla eftersom det är just det som jag har tänkt skaffa till firman. Intressant att se hur det funkar och trevligt att prata bort ytterligare nån timme :)
Efter lunchen blev det en lång härlig ridtur med en annan tjej i stallet.
Lyxade till det med råstekt potatis och oxfilé till middag och det blev tom ett glas rosévin.
Har nu gått en kvällspromenad med en annan kompis och ska snart skypa med mannen som är i Tyskland. Så trots ensamheten har det verkligen varit en social dag. En trevlig dag!
1 Anonym:

skriven

Ohh, vårblommor! Här har vi fortfarande massor av snö...

Svar: Ja visst är det härligt! Fast på norrsidorna ser det ut som rena vintern... Men snart kommer värmen :)
Mia Ahlstrand

2 Freja:

skriven

Och jag menade inte att vara anonym...

Svar: :)
Mia Ahlstrand

3 Anita - Malta:

skriven

Lika bra att avslöja på en gång. Jag avundas dig otroligt som har haft en sån dag du beskriver. Helt underbart ! Även jag är ensam hemma då maken är i Stockholm. Har inte träffat en kotte på hela dagen :-( Bara jag, datorn och min kamera ;-) Det är nu jag märker hur liten bekantskapskretsen egenligen är här på Malta. Kina låter väldigt spännande... Önskar dig en fortsatt skön kväll !

Svar: Ibland kan det vara skönt att vara ensam, jag tycker om och behöver ganska mycket egentid. Men den ska vara själv-vald. Och är oerhört tacksam över mina härliga vänner! Hur länge har du bott på Malta? Det är väl inte det lättaste att skaffa nya vänner utan någon hobby, förening, jobb eller så kan jag tänka mig. Tur att vi har våra kameror i alla fall :) Kram och ha det bra!
Mia Ahlstrand

Kommentera här: