Mentor

Idag efter jobbet fick jag besök av en tjej som jag är mentor åt. Alla ungdomar i åk 8 och 9 som vill ha vuxna mentorer får söka det. Det är tredje säsongen på detta projekt, första gången för mig. Tyckte det lät spännande att få lära känna en ungdom nu när min egna barn är lite äldre. Sätta sig in i deras värld. Och självklart känns det bra att kunna göra en insats eftersom vuxna mentorer inte växer på träd precis.
Det var tredje gången vi träffades idag. Och idag bakade vi. Det är något som både hon och jag gillar, men ingen av oss hade bakat butterkaka förut så det testade vi. Det gick strålande och vi blev väldigt nöjda med resultatet :)
Sen mumsade vi denna goda kaka och drack te. Och så spelade vi spel. Först Master Mind. Så länge sen jag spelade det - jättekul! Sen M.I.G. frågesport. Alltid kul att spela spel. Nu blir det tyvärr inte så ofta, men vi spelade ofta på helgerna när barnen var mindre. 
 
 
1 Oldmolly:

skriven

Vilket viktigt arbete du har tagit på dig. Låter som du klarar det bra. Hade ingen aning om att tonåtingarna kunde söka en vuxen mentor.

Svar: Ja känns både viktigt o roligt! Finns ett projekt som heter Mentor Sverige, inte i alla kommuner men på många platser. Ska bli spännande :)
Mia Ahlstrand

Kommentera här: