Efter alla dessa år

Efter 19 år i huset så gör jag en fantastisk upptäckt idag. Jag o Jörgen är ute på tomten och höststädar. Bla skurar vi ur alla krukor och förflyttar dem till balkongen så vi får plats med mera ved i förrådet. När jag står där i grässlänten bredvid altanen och sprutar vatten på krukorna så ser jag 3-4 gula kantareller i slänten, de ser lite trasiga ut. Ropar på Jörgen och frågar om han lagt dem där... Nej det har han inte. Kollar lite närmare och upptäcker att de faktiskt växer där. Har bara blivit lite mosade av mina krukor och trycket i vattenslangen.
Ser mig omkring och upptäcker fler...
Ganska festligt att vi aldrig någonsin sett dem, de sitter bara ett par meter från altanen. Så nästa gång det är dags att ge sig ut i svampskogen behöver jag inte gå så långt!
 

Kommentera här: