Fototriss del 199: Ljus

Ny söndag och nytt tema i Fototriss! Denna gång temat Ljus!
 
Första bilden är tagen från garageuppfarten över grannarnas hus. Så härligt ljussken på himlen!
 
Nästa bild är från förra årets Nyårsafton i Cairnes i Australien. 20 000 människor från unga till gamla stod och tittade på fyrverkeriet som skickades upp från 3 olika pråmar i havet. Fantastisk stämning och helt sagolikt vackert!
 
Här har jag lekt lite. Gick in i ett kolsvart rum med bara ett ljus tänt. Ställde in kameran på lång slutartid och svepte den i form av ett hjärta över lågan.
 
Vill ni se andra bidrag på temat Ljus tittar ni här:
 
Denna gång är dessutom en tävling och man kan vinna priser från Coolstuff
 
 
 
1 Rantamor På Näthinnan:

skriven

Fyrverkeribilder är ju inte så himlans lätt att ta, jag brukar inte riktigt hinna med, men så skickar vi ju inte upp så många pjäser på en å samma gång...

Och hjärtat blev ju bara så snyggt.

Tjingelingen.

2 Eva Trillian:

skriven

Tre bra bilder som tillsammans blir en väldigt fin triss! Gillar hjärtat :) Kreativt!

3 Anna-Lena:

skriven

Vilket fint ljushjärta det blev.
Absolut min favoritbild.

4 Maria:

skriven

Sååå härlig och fin triss!
Sista bilden så snygg och läcker, den blir min favorit!
Ha en bra dag!

5 Borgmästaren:

skriven

Fint trissat. Gillar särskilt fyrverkerierna.

6 Nett:

skriven

Så vackert :) Hjärtat blev ju riktigt bra!

7 Pysselfarmor:

skriven

man nästan inte tror att det finns sådana färger på himlen - brinnande färger!

fiffig lösning på tredje bilden - ja och fin!

8 Mina burkar:

skriven

3 fina bilder! Vilka naturscenerier, vilket maffigt nyårsfyrverkeri och såå läckert med ljushjärtat!

9 Kaxi:

skriven

Häftig triss med 3 lika vackra bilder!

10 40plus:

skriven

Wow, vilken cool hjärtbild och de andra är också fina!

11 Hanna:

skriven

Så fina ljuskällor! Himlen är magisk, fyrverkeriet är vackert och hjärtat gör mig alldeles varm :0)

12 mammakero:

skriven

Jättefina trissbilder! Fyrverkerier är något särskilt vackert, så jag väljer den bilden som min favorit!

13 Jessica:

skriven

Härliga bilder! :)

14 Kakan:

skriven

Så fina bilder.
Den sista är min favorit.

Ha det bra!

Kram Kakan

15 Ulrika:

skriven

Hjärtat var jättefint! Den första lite mystisk känsla.

16 Anneli - A'la Foto:

skriven

Fin tolkning där den första blir min favorit. Vackra färger!

Ha en skön vecka!

17 När Annie skriver:

skriven

Så himla fina bilder! :-) Att leka med ljus så där som i sista bilden är verkligen kul!

18 Gilla:

skriven

Så där ja, vi har visst ungefär samma känsla för ljus och tagit andra bilder än vanliga lampor eller stearinljus. Jag ville vända upponer på den tanken.

Din sista bild blev min favorit, hjärtoman som jag är. Du måste nog ha en finare kamera än jag. För jag tror inte jag kan ställa in min på det viset.

Gilla

Svar: Tack! Ja det är kul med lite annorlunda :)Har en Canon EOS 600D. Om du bara kan ställa in slutartiden borde det funka. Jag hade en slutartid på 4 sekunder. Tänk på att man får göra rörelsen spegelvänt. Bara att testa!
Mia Ahlstrand

19 Gilla:

skriven

Sv: Jag har bara en enkel digitalkamera till hands. Skulle gärna vilja ha en skarpare sak, men eftersom jag är pensionär är det inte tänkbart. Då måste jag ju gå på kurser också.

Gilla

20 Gocka:

skriven

Häftig triss. Det nedersta fotot var ju jätte läckert! Kul att få lite idéer som man kan prova!

21 Åke:

skriven

Härligt tema på ljus :) Fyndigt med hjärtat ;)

22 Anette:

skriven

wow så fina bilder !!! Inte lätt att få till fyrverkerier !!

23 Mias Mix:

skriven

Tack för alla trevliga kommentarer!

24 Jessica Kleveland:

skriven

Härlig triss, gillade sista bilden extra mycket :) kul att se hur andra experimenterat med ljus!

Svar: Tackar! Ja det är kul att "leka" och exerimentera lite. Grattis till finalplatsen och lycka till! Dina bilder är helt underbara!
Mia Ahlstrand

Kommentera här: