Fototriss del 196: Portar/Dörrar

Nu är det söndag och nytt tema i Fototriss, denna gång är det portar eller dörrar vi ska fota. Jag valde några dörrar från helt olika ställen:
En gammal sliten garageport på ett vackert hus i italienska Alperna. Här stannade vi och tog en lunch sommaren 2009.
 
Dörrarna i Dublin, där vi var för några veckor sedan, hade många olika och glada färger.
 
Ett ödetorp i Sörmländska skogarna och man blir ganska nyfiken på vad som döljer sig innanför denna dörr...
 
Vill ni se andra dörrar klickar ni här:
 
 
 
 
 
 
1 Maboe:

skriven

Fin triss!

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

2 KajsaLisa:

skriven

Skulle nog gärna smyga in bakom dörren i sista bilden och kolla. Men mittenbilden är nog min favorit, ger så härliga längta tillbakavibbar.

Svar: Ja jag kikade lite men det var kolmörkt så jag fegade och vågade inte gå in... Ja visst är Dublin en underbar stad. Ska kika på ditt reportage därifrån :)
Mia Ahlstrand

3 KajsaLisa:

skriven

Just det en sak till, ifall du går in på min blogg och skriver Dublin i sökrutan, så håller jag på med ett bildreportage från staden. Jag har skrivit åtta delar hittills. Det blir minst två till.

4 Pialotta:

skriven

Måste jag välja så väljer jag Ödetorpsdörren... i alla fall som fotoobjekt :)

Svar: Håller med!
Mia Ahlstrand

5 Mina burkar:

skriven

Det är nog bra att ha olika färger på dörrarna i Dublin... så man hittar hem! Fina bilder!

Svar: Tack! Ja det kan vara praktiskt! Och man blir glad när man ser dem :)
Mia Ahlstrand

6 Lena och Tommy:

skriven

Jättefina dörrbilder!

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

7 veronica-ifokus:

skriven

Mycket fina bilder du bjussar på =)

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

8 Nett:

skriven

Så vackra dörrar alla tre :)

Svar: Tack! Ja tänk att dörrar kan vara så fina.
Mia Ahlstrand

9 Ninni:

skriven

Vilka otroligt vackra dörrar/portar...snygg tolkning...=)

Kram Ninni

Svar: Tack :)
Mia Ahlstrand

10 40plus:

skriven

Tusen tack för din röst på förra veckans triss.
Den här veckan kan man bara konstatera att det finns väldigt många vackra dörrar runt om i världen. Dina snygga bilder bevisar det :).

Svar: Du är en värdig vinnare!Tack, ja det är häftigt med alla fina dörrar/portar. Himla kul det här :)
Mia Ahlstrand

11 Violen på brandholmen:

skriven

Fin triss med dörrar från olika länder! Den på bild nummer tre tilltalar mig i all sin enkelhet! Dessutom måste jag hålla lite på Sörmland eftersom jag bor där.

Svar: Tack! Ja visst är sörmland härligt! Bor också där.
Mia Ahlstrand

12 Tomtan:

skriven

Fin triss! Sista dörren är en favorit!

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

13 Anitas Blogg - Malta:

skriven

En varierad triss i dörrar. Snyggt !Den sista är den jag gillar mest. Visst blir man nyfiken på dessa gamla dörrar.

Svar: Tack! Ja väldigt nyfiken :)
Mia Ahlstrand

14 mammakero:

skriven

Finfina dörrar du fångat! Dörrarna på Dublinhusen påminner om dörrarna på husen i Simrishamn! Det enda som skiljer är att husen i Simrishamn är gjorda i trä...!
Riktigt bra triss!

Svar: Tack! Festligt! Har aldrig varit i Simrishamn men kommer jag dit ska jag komma ihåg att kolla detta.
Mia Ahlstrand

15 Beppan:

skriven

Fina bilder på vackra dörrar! Praktiskt och kul med olikfärgade dörrar på gatan så man hittar hem...
Favoriten för min del blir den sista bilden med porten från ödetorpet. Är så svag för gamla intressanta byggnader...

Svar: Tack! Ja det är min favorit också!
Mia Ahlstrand

16 Maria Lundmark Hällsten:

skriven

Fina och varierande dörrar, både i färg och form :)

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

17 Pysselfarmor:

skriven

Då jag såg första bilden, innan jag läst texten, tänkte jag alperna :-))

tredje bilden verkar finnas i någon hage...är det djur som bor där i huset ibland när de vill ha skydd ....?

Svar: Ja visst är Alperna härliga :) Vi har precis bokat in en ny resa, denna gång blir det skidresa i Österrike. Lilla stugan är precis utanför hagen, kanske förvarade de foder där för länge sen...
Mia Ahlstrand

18 Anonym:

skriven

Tänk vad blommor kan förvilla bort den slitna garagedörren.Ha de gott.

Svar: Ja verkligen! Tack detsamma!
Mia Ahlstrand

19 Deciree:

skriven

Vilken fin triss. Den översta blir min absoluta favorit:)Det är nog miljön runt omkring som gjorde sitt också:-)Ha en bra dag.

Svar: Ja blommorna gör hela bilden! Tack detsamma!
Mia Ahlstrand

20 Karoleen:

skriven

Ja man blir väldigt nyfiken vad som finns bakom dörrarna, speciellt den i Sörmländska skogarna tycker jag =)

Svar: Kan bara hålla med!
Mia Ahlstrand

21 Gocka:

skriven

Vilka fina dörrar du fotat. Den nedersta blir en favorit, men de andra var ju också bra! Det roliga med de 2 första var att man kunde gissa ungefär vilket land som dörrarna finns i! Jag gissade på England på det nedersta och det var ju ganska nära :-))

Svar: Tack! Ja visst är det roligt att olika länder har olika typer av hus, dörrar etc. Tänk vad trist om det såg likadant ut överallt...
Mia Ahlstrand

22 Sanna:

skriven

Vilket härligt hus på bilden i mitten med olika färger på dörrarna.

Svar: Ja visst blir man glad när man ser det :)
Mia Ahlstrand

23 Aliva och livet:

skriven

Vilka härliga bilder! Gillar att alla dörrarna på mittenbilden har olika färger :) Favoriten blev ändå den längst ner. Har en förkärlek för sådana "krypin" :)

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

24 Ingegerd:

skriven

Så trevlig triss med dörrar från helt olika håll!
Tack för din kommentar hos mig!

Svar: Tack själv!
Mia Ahlstrand

Kommentera här: