Fototriss del 201: Reflektioner

Trodde jag skulle få lov att hoppa över Fototriss denna vecka. Min dator kraschade i lördags :(
Som tur är kopierar jag över på en extern hårddisk med jämna mellanrum så det var endast sista månadens foton som är förlorade.
Min snälla man väckte liv i sin gamla dator och sen ägnade jag söndagen åt att kopiera och få lite ordning på filer o mappar.
Veckans tema är reflektioner. Reflektion som i eftertanke, återspegling. Ja när datorn kraschade blev det en del reflektioner. Allra bäst tänker o funderar jag ute i naturen och då kan jag samtidigt njuta av naturens egna reflektioner.
Här ute i Sörmlandsskogarna är det så vackert och så rofyllt att promenera omkring. (Denna bild är från i våras).
 
Slog mig ner i soffan och skulle kolla på lite skidskytte:
Dessa reflektioner var inte lika uppskattade... Man vill ju helst inte stänga ute den härliga solen.
 
På kvällen myser vi med tända ljus och lite adventsglögg.
Stjärnan i fönstret ger vackra reflektioner!
 
Nu ska jag äntligen surfa runt och kolla in alla andras reflektions-foton. Vill du också göra det så klicka här:
 
1 Anette:

skriven

vilken härlig triss du fick till ;)

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

2 KajsaLisa:

skriven

Dra ner lite på ljuset i första bilden så blir den nästan Bauersk. Har vandrat i Sörmland själv och skogarna är vackra.

Svar: Stämmer! Har inte hunnit fixa något redigeringsprogram ännu nu när datorn kraschade, så desa bilder är helt oredigerade.
Mia Ahlstrand

3 Kakan:

skriven

Häftig bild när stjärnan speglar sig...
Ha det bra!
Kram Kakan

Svar: Tack! Tyckte själv det var lite fascinerande att det kunde bli 3 stjärnor. Två kan jag förstå, men inte tre...
Mia Ahlstrand

4 Johanna:

skriven

Härlig triss, bra variation :)

Tack, jag har lyckat lura många med och tro bilderna är från i sommras, men de togs i minus 10 och en fader som snällt fick stå ut med en dotter som stanna stup i kvarten för ta bilder :)

Svar: Tack!Du lurade mig verkligen! Bra gjort! Ibland är det värt att frysa lite...
Mia Ahlstrand

5 Jah Hollis:

skriven

Tråkigt att bli av med bilder. Men det räckte ju till en bra triss i alla fall. :-)

Svar: Tack!Som tur var var det inga livsviktiga foton. Mest varit ute o fotat härliga vinterbilder, fullmånen etc. Nu kommer jag spara på hårddisken ännu oftare!
Mia Ahlstrand

6 Jah Hollis:

skriven

Ja det gäller att ha back up om man ska vara på den säkra sidan. Min Imac packade ihop i somras och gick inte att rädda. Där fanns flera tusen bilder som jag inte sparat någon annanstans. Som tur var gick hårddisken att rädda och finns här nu i ett separat "skal". Det blir att spara bättre nu med den nya datorn. :-)

Svar: Man lär av sina misstag. Synd bara att det skulle "kosta" dig så många bilder. Lycka till med nya datorn och sparandet :)
Mia Ahlstrand

7 Veiken:

skriven

Fina reflektioner- den översta bilden är nästan magisk! GILLAS!

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

8 Mina burkar:

skriven

Tack för din kommentar! Du har trollskogsstämning i den första och julstämning i den sista... stämningen i mitten beror väl på hur sportresultatet blev, seger eller förlust! ;-)

Svar: Tack!Ja det gick ju inget vidare för svenskarna i skidskyttet...
Mia Ahlstrand

9 Stare Ström/Kråkvinklar:

skriven

Roligt att se så olika speglingar!

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

10 Pysselfarmor:

skriven

Naturen är det bästa att vandra runt i, koppla av och tänka efter både det ena och andra....

Sörmland bor jag också i :-))

Svar: Javisst är Sörmlands natur underbar!
Mia Ahlstrand

11 Misswhatsit:

skriven

Härliga bilder med fina reflektioner!
Första bilden är helt underbar:)

Svar: Tack!
Mia Ahlstrand

12 Sanna:

skriven

Härlig triss, tänk vad fint det är med vattenspeglingar! Bra att du sparat på extern hårddisk, jag gör det för sällan.

Svar: Tack! Ja naturen bjuder på många fina bilder. Ja och nu kommer jag spara ännu oftare :)
Mia Ahlstrand

13 Annie:

skriven

Gillar verkligen stjärnan i fönstret! Hur kommer det sig att det blir så? Ett treglasfönster? :-)

Svar: Tack! Vet faktiskt inte hur det kan bli 3... bara 2-glasfönster. Så i och för sig, först den riktiga och sen en spegling i varje glas kanske?
Mia Ahlstrand

Kommentera här: