2012 tillända

Ytterligare ett år har passerat. Sitter och tänker tillbaka på året. Det började helt fantastiskt bra nere i Australien. Vi åkte ner och besökte vår son som luffade runt där. Just nyårsafton var en av de bästa kvällarna där nere, han hade ordnat ena överraskningen efter den andra till oss.
Sen kom det en tung period då min svärfar gick bort. Det blev extra tungt eftersom svärmor gått bort bara 1½ år tidigare. Förutom sorgen blev det mycket praktiskt att ta reda på för min man och hans systrar. Föräldrarna bodde på en stor gammal herrgård och allt skulle gås igenom, städas, huset skulle säljas. Nu bor en jättemysig barnfamilj från Stockholm i huset och det känns bra!
2012 var också året jag köpte min systemkamera, gick en fotokurs och började fota. Det ångrar jag inte en sekund. Så roligt!
I maj kom sonen hem från Australien och har nu bott hemma några månader. Eftersom han flyttade hemifrån som 16-åring och sen drog iväg utomlands efter gymnasiet så har det varit extra mysigt att få ha honom hemma. Snart drar han vidare på nya äventyr så det är bäst att njuta varje dag nu!
I och med att min man reser så mycket har jag ju fått sällskap nu när sonen bott hemma. Mannen gjorde en snabb överslagsräkning på alla årets resor, inklusive inrikesflygen i Kina så blev det mellan 50-60 flyg detta år. Det är en flygning i veckan i snitt. Helt vansinningt!
Själv har jag också rest en del detta år. Vi började ju som sagt i Australien. I somras blev det både en tur till Kroatien och Skiathos. Och under hösten blev det en weekend till Dublin i Irland. Älskar att resa! Det ger så mycket. Härligt att sitta och titta på foton och minnas tillbaka hur det var. Om två veckor är det dags för 2013 års första resa. Då bär det iväg till Österrike för att åka skidor. Och fler resor hoppas jag det blir under kommande året.
 
2013 kommer sonen ge sig av på en ny resa, denna gång till Sydamerika. Dottern kommer ta examen och bli färdig sjukgymnast. Vad som mer händer återstår att se.
Ser fram mot ett nytt spännande år och önskar er alla ett Gott Nytt År!

Kommentera här: